Avtomobillər üçün Yanacaq İnqilabı: 5 Gözlənilməz Alternativ
56
Süni intellekt
Oxumaq vaxt alır?
Məqalələri dinləyə bilərsizAvtomobillər üçün Qeyri-adi Yanacaq Mənbələri
Dünya iqlim dəyişikliyi ilə mübarizə apararkən, elm adamları və ixtiraçılar ənənəvi yanacaq mənbələrinə alternativlər axtarışındadır. Elektrik avtomobilləri bu sahədə lider olsa da, bəzi tədqiqatçılar və innovatorlar daha qeyri-adi həllər üzərində işləyirlər. Bu məqalədə avtomobilləri enerji ilə təmin edə biləcək beş maraqlı və qeyri-adi yanacaq mənbəyindən danışacağıq.
Dəniz Yosunu
Atlantik okeanında geniş yayılan Sargassum dəniz yosunu çimərliklərdə çürüyərək xoşagəlməz qoxulu hidrogen sulfid qazı yaradır. Karib dənizi və Barbadosda tədqiqatçılar bu yosunu enerji mənbəyinə çevirmək üçün metodlar üzərində işləyirlər. Onlar yosunu çimərliklərdən toplayaraq yerli təsərrüfatlardan alınan peyin və spirt istehsalı tullantıları ilə qarışdırır, fermentasiya tanklarında bakteriyaların köməyi ilə bioloji qaz istehsal edirlər. Bu qaz, avtomobilləri hərəkət etdirmək üçün yanacaq kimi istifadə oluna bilər. Bu üsul həm də ətraf mühitə zərər verən yosunları faydalı resursa çevirir.
Maye Azot
Vaşinqton Universitetinin keçmiş professoru Abe Hertzberg maye azotun gələcəyin yanacağı ola biləcəyini iddia edib. O, Grumman Kubvan adlı poçt maşınını maye azotla işləyən LN2000 adlı eksperimental avtomobilə çevirdi. Maye azot, mənfi 196 dərəcə Selsi temperaturunda xüsusi izolyasiya edilmiş tanklarda saxlanılır və havanın təsiri ilə qaz halına keçərək həcmini 700 dəfə artırır. Bu genişlənmə mühərriki hərəkətə gətirir və atmosferə yalnız azot qazı buraxılır. Üstəlik, maye azot istehsalı prosesi havadan çirkləndirici maddələri təmizləyərək ətraf mühitə müsbət təsir göstərə bilər.
Toyuq Peyini
1970-ci illərdə iki tələbə avtomobili toyuq peyini ilə işləyən hala gətirmək üçün bir layihə reallaşdırdı. Toyuq peyininin çürüməsi nəticəsində yaranan metan qazı mühərriki hərəkətə gətirə bilir. Hazırda daha mürəkkəb texnologiyalar peyin, lələklər və toyuq fermalarından çıxan tullantıları anaerob fermentatorlarda metan qazına çevirmək üçün istifadə olunur. Bu üsul həm tullantıları dəyərləndirir, həm də ətraf mühitə zərərli təsirləri azaldır.
İnsan Tullantıları
ABŞ-da hər gün 130 milyard litrdən çox kanalizasiya suyu təmizlənir. Hidrotermal likvifikasiya (HTL) adlı proses vasitəsilə insan tullantılarını bioloji xam neftə və daha sonra maye yanacağa çevirmək mümkündür. HTL reaktorları tullantıları yüksək təzyiq və istilik altında emal edir, nəticədə təxminən 60% material bioloji yanacağa çevrilir. Bu texnologiya tullantıların daha faydalı istifadəsinə imkan yaratmaqla yanaşı, neft məhsullarının daşınması ilə bağlı problemləri də azalda bilər.
Qəhvə
2010-cu ildə ixtiraçı Martin Bacon, 1988-ci il istehsalı Volkswagen Scirocco avtomobilini qəhvə ilə işləyən hala gətirib və Londondan Mançestərə qədər 337 kilometr məsafəni qət edib. Bu nailiyyət ona qəhvə ilə işləyən avtomobil üzrə dünya rekordu qazandırıb. Bacon, həmçinin, Ford P100 pikapını qəhvə ilə işləyən avtomobilə çevirərək, 105 kilometr/saat sürətlə yeni rekord təyin edib. Bundan əlavə, Bath Universitetinin tədqiqatçıları istifadə olunmuş qəhvə çöküntülərindən bioyanacaq istehsal etməyin yollarını tapıblar. Hər bir kiçik qəhvə dükanı gündəlik olaraq təxminən 2 litr bioyanacaq istehsal edə biləcək qədər qəhvə tullantısı yaradır.
Nəticə
Bu qeyri-adi yanacaq mənbələri həm ətraf mühitin qorunmasına, həm də tullantıların dəyərləndirilməsinə xidmət edir. Elm adamlarının bu istiqamətdə apardığı tədqiqatlar, gələcəkdə avtomobillərin daha ekoloji cəhətdən təmiz yanacaqla işləməsinə yol açır. İqlim dəyişikliyi ilə mübarizədə bu cür alternativlər böyük əhəmiyyət daşıyır.