Texnoloji İnkişaf
Bu yük gəmisi CO2 emissiyalarını yaşıl sementə çevirir
16
Süni intellekt
Oxumaq vaxt alır?
Məqalələri dinləyə bilərsizNəhəng bir yük gəmisi öz mühərriklərindən çıxan karbon qazını tutaraq, onu quru tikinti üçün istifadə edilən sementə çevirir. Bu texnologiya Böyük Britaniyada fəaliyyət göstərən Seabound startapı tərəfindən hazırlanıb və dünyada gəmilər üçün ilk kommersiya karbon tutma sistemi kimi təqdim olunur. Sözügedən sistem Almaniyanın Hartmann Group şirkətinə məxsus olan UBC Cork adlı sement daşıyan gəmidə quraşdırılıb.
"Bu sistemləri yüzlərlə, hətta minlərlə gəmiyə tətbiq etməyi planlaşdırırıq," deyə Seabound-un baş direktoru və həmtəsisçisi Alisha Fredriksson bildirib. "Bu səbəbdən, onları real mühitdə sınaqdan keçirmək, dəyərli məlumat əldə etmək, gələcək versiyaları optimallaşdırmaq və ən əsası, sənayeye göstərmək istəyirik ki, gəmidə karbon tutma artıq bir konsept deyil."
Seabound-un karbon tutma avadanlığı gəminin nəhəng dizel mühərriklərindən çıxan qazları tutaraq, onları kalsium hidroksid daşları ilə dolu yüksək təzyiqli bir kameraya yönləndirir. Egzoz qazındakı CO2, daşlarla reaksiya verərək kalsium karbonata – başqa sözlə, sement üçün əsas xammal olan əhəngdaşına çevrilir. Bu əhəngdaşı gəminin göyərtəsində saxlanılır və Norveçdəki Brevik şəhərində Heidelberg Materials-ın sement zavoduna çatdırılır. Orada, daha ekoloji təmiz beton istehsalı üçün istifadə olunacaq.
Seabound-un iddiasına görə, bu sistem gəminin egzoz qazlarındakı CO2 emissiyalarının 95%-ni, kükürd emissiyalarının isə 98%-ni tutmağa qadirdir. Modul dizaynı sayəsində sistem mövcud gəmilərə minimal dəyişikliklərlə quraşdırıla bilir. Bu, gəmiçilik sənayesinə emissiyaları dərhal azaltmaq imkanı yaradır, amma dizel yanacağının tamamilə əvəzlənməsi üçün uzunmüddətli təmiz yanacaqlara ehtiyac qalır.
Daha təmiz səyahətlərə doğru atılan bir addım Dəniz nəqliyyatı qlobal emissiyaların təxminən 3%-ni təşkil edir, amma dekarbonizasiya etmək çox çətindir. Mövcud batareya texnologiyası böyük yük gəmilərinə uzun məsafələri qət etmək üçün kifayət qədər enerji təmin edə bilmir. Nüvə enerjisi ilə işləyən gəmilər də nəzərdən keçirilib, lakin bu üsul riskli və mübahisəli hesab olunur.
Çox ekspertlər hesab edir ki, ən yaxşı həll alternativ, sıfır emissiyalı yanacaqlardır, məsələn, hidrogen və ammonyak. Lakin bu yanacaqlar hələ inkişaf mərhələsindədir və tamamilə yeni gəmilərin tikilməsini tələb edir. Bu baxımdan, Seabound-un texnologiyası, gəmiçilik sənayesində emissiyaların azaldılması üçün aralıq bir həll kimi xidmət edə bilər. "Gəmilər üçün alternativ yanacaqlar ən azı 10-20 il uzaqdadır, amma biz bu gün dekarbonizasiya etməyə başlamalıyıq," Fredriksson daha əvvəl TNW-yə bildirib.
Seabound texnologiyasını artıq Hapag-Lloyd və Lomar Shipping kimi gəmiçilik firmaları ilə sınaqdan keçirib. İndi isə sistemlərini genişləndirməyi planlaşdırır, 2040-cı ilə qədər ildə 100 milyon ton CO2 tutmağı – gəmiçilik sektorunun ümumi emissiyalarının 10%-ni hədəfləyir. Bu son layihə, şirkətin ilk kommersiya fəaliyyəti olaraq, Avropa Birliyinin Eurostars startap proqramı tərəfindən maliyyələşdirilib və Kipr Dəniz və Dənizçilik İnstitutu tərəfindən dəstəklənib.