Helikopterlər havada istiqaməti necə dəyişir? - Tech Xəbər

Elm və Kosmos

Helikopterlər havada istiqaməti necə dəyişir?

14
Link kopyalandı

21

01.07.2025, 20:00

Süni intellekt

Oxumaq vaxt alır?

Məqalələri dinləyə bilərsiz

Helikopterlər dünyanın ən çox yönlü və uyğunlaşa bilən hava nəqliyyat vasitələrindən biridir. Bu hava vasitələri kommersiya səfərləri, axtarış-xilasetmə əməliyyatları, əyləncə sahəsi və hərbi məqsədlər kimi müxtəlif sahələrdə geniş tətbiqlərə malikdir. Helikopterlərin dik qalxma, havada asılı qalma kimi xüsusiyyətləri onları unikal edir. Lakin, bir çox insan bu hava vasitələrinin havada istiqaməti necə dəyişdiyini tam anlamır.

Helikopterlərin havada istiqamət dəyişmə mexanizmi əsas rotor və quyruq rotorunun iş prinsipi ilə bağlıdır. Əsas rotorun sürətini tənzimləməklə helikopter havada asılı qalma və irəli hərəkət kimi mürəkkəb manevrləri yerinə yetirə bilir. İstiqamət dəyişmə isə əsas rotora bağlı olan "swashplate" adlı mexanizm vasitəsilə həyata keçirilir. Bu mexanizm rotoru müəyyən bir istiqamətə əyərək həmin istiqamətdə itələmə qüvvəsi yaradır. Quyruq rotorunun yaratdığı yan qüvvə isə helikopterin dönmə hərəkətinə nəzarət edir.

İnovasiya və inkişafın bir əsrlik tarixi

Helikopter konsepti 1910-cu illərə gedib çıxır. Bu dövrdə Danimarkalı ixtiraçı və aviasiya pioneri Jakob Ellehammer havada qalma və qısa uçuşlar edə bilən "koaksial rotor" adlı hava vasitəsi hazırlamışdı. 1920-ci illərdə isə aviasiya sahəsində bir sıra ixtiralar baş verdi. 1930-cu illərdə "autogiro" adlı ilk uğurlu rotorcraft konsepti ortaya çıxdı. 1940-1950-ci illərdə Bell 47 kimi tarixin ən məşhur helikopterlərindən biri yaradıldı. Bu dövrdə helikopter texnologiyası davamlı olaraq inkişaf etdirildi, aviasiya sahəsini köklü şəkildə dəyişdirdi və rotorlara əsaslanan konseptlər sabit qaldı.

Rotorların müxtəlif konfiqurasiyaları

Əsas və quyruq rotoruna malik helikopterlər bu gün ən yayğın olsa da, bir sıra alternativ rotor konfiqurasiyaları da mövcuddur. Bu konfiqurasiyalar helikopterlərin dik qalxma, havada asılı qalma kimi manevrləri həyata keçirməsini mümkün edir, lakin quyruq rotoruna ehtiyac olmadan. Bu konfiqurasiyalara aşağıdakılar daxildir:

  1. Yan-yana rotor konfiqurasiyası: Sovet İttifaqının Mil V-12 kimi ən böyük helikopterlərində görülür. Bu konfiqurasiya qanadlarda yerləşən iki əks istiqamətdə fırlanan rotorlar vasitəsilə havaya qalxır və daha sonra üfüqi şəkildə əyilərək helikopteri sabit qanadlı təyyarəyə çevirir.
  2. Sinxropter (intermeshing rotor) konfiqurasiyası: Kaman HH-43 helikopterində tətbiq olunur. İki yaxın mastda yerləşən rotorlar bir-birinə toxunmadan fırlanır və quyruq rotoruna ehtiyacı aradan qaldırır.
  3. Tandem rotor konfiqurasiyası: Boeing CH-47F Chinook Block II helikopterində istifadə olunur. Bu konfiqurasiya helikopterin ön və arxa hissəsində yerləşən iki əks istiqamətdə fırlanan rotorlar vasitəsilə hava vasitəsini sabitləşdirir.
  4. Koaksial rotor konfiqurasiyası: Kaman Ka-31 helikopterində görülür. Eyni mastda yerləşən iki əks istiqamətdə fırlanan rotorlar vasitəsilə helikopter saat əqrəbi istiqamətində və ya əksinə dönmə hərəkətini həyata keçirir.

Bu müxtəlif rotor konfiqurasiyaları helikopterlərin daha innovativ və effektiv şəkildə havada hərəkət etməsini təmin edir.

14
Link kopyalandı

Bir istifadəçi, ChatGPT-ni kalkulyatorda işə salmağı bacarıb! (VİDEO)