Texnoloji İnkişaf
Stellantis Hidrogen Yanacaq Hüceyrəsi Layihəsini Dayandırır
27
Süni intellekt
Oxumaq vaxt alır?
Məqalələri dinləyə bilərsizAvtomobil sənayesində tanınmış Stellantis şirkəti, hidrogen texnologiyasına əsaslanan yanacaq hüceyrəsi layihəsini dayandırdığını elan edib. Stellantis, Chrysler, Citroën, Fiat, Jeep və Peugeot kimi markaların arxasında duran böyük avtomobil istehsalçısıdır. Şirkət bu qərarını "hidrogen doldurma infrastrukturunun məhdud mövcudluğu, yüksək kapital tələbləri və istehlakçıların alış təşviqlərinin gücləndirilməsinə ehtiyac" kimi səbəblərlə əsaslandırıb. Başqa sözlə, şirkət, son iki-üç onillikdə həll edə bilmədiyi problemlərlə üzləşdiyi üçün hidrogen texnologiyasından imtina edib.
Bu qərar, 2024-cü ilin yanvarında verilən bəyanatla kəskin ziddiyyət təşkil edir. Həmin vaxt Stellantis, kommersiya məqsədli yanacaq hüceyrəli nəqliyyat vasitələri parkı təqdim edəcəyini vəd etmişdi. Şirkət Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano və Peugeot Boxer kimi Avropanın məşhur yük maşınlarının hidrogen versiyalarını istehsal etməyi planlaşdırırdı. Bu nəqliyyat vasitələrinin maksimum məsafəsi 500 kilometr (310 mil) olacağı bildirilmişdi.
Stellantis-in istehsal xətlərini bu ilin yayında Fransada və Polşada başlatmağı planlaşdırdığı bir vaxtda bu layihəni ləğv etmək qərarı gecikmiş bir addım kimi görünür. Şirkət, bu qərarın istehsalat və tədqiqat-inkişaf sahələrində işçilərin məşğulluğuna təsir etməyəcəyini, onların digər layihələrə yönləndiriləcəyini bildirib. Lakin şirkət, 2023-cü ildə üçdə bir hissəsini satın aldığı yanacaq hüceyrəsi istehsalçısı Symbio ilə bu qərarı müzakirə etmək məcburiyyətində qalacaq.
Stellantis, hidrogen texnologiyasına dəstək verib, lakin daha sonra bu yoldan çəkilən ilk şirkət deyil. Toyota, uzun illər hidrogen texnologiyasına böyük sərmayələr qoyub və yanacaq hüceyrələrinin batareya-elektrik nəqliyyat vasitələrinə (BEV) üstünlük təşkil edəcəyinə inanıb. Lakin zaman keçdikcə, Toyota bazarın daha böyük hissəsini batareyalara buraxmağa məcbur olub və hazırda üçüncü nəsil yanacaq hüceyrəsini yalnız ağır sənaye nəqliyyat vasitələri üçün güc mənbəyi kimi təklif edir.
Hidrogen texnologiyası uzun müddət neft və qaz sənayesi, avtomobil sektoru və enerji ehtiyatları olmayan bəzi ölkələr üçün bir ümid mənbəyi olub. Hidrogendən su əsasında (teorik olaraq limitsiz və emissiyasız) enerji əldə etmək ideyası çox cəlbedici görünsə də, bu texnologiyanın əsas problemləri onun geniş yayılmasını çətinləşdirib. Məsələn, hidrogen, neft və qazdan daha az enerji sıxlığına malikdir və daha az fiziki sıxlıq göstərir. Bu, onun saxlanmasını və daşınmasını çətinləşdirir. Bundan əlavə, hidrogenin kütləvi şəkildə təmiz istehsalı çətindir, xüsusilə də avtomobil sənayesində geniş istifadə üçün. Bu, yalnız çirkli proseslərdən, məsələn, metanın buxar reformasiyasından istifadə etməklə mümkün ola bilər ki, bu da ətraf mühitə zərər verən təsirləri artırır.
Əgər bərpa olunan enerji mənbələri vasitəsilə sudan hidrogen əldə etmək istəsəniz, bu, misli görünməmiş sərmayə tələb edəcək. 2021-ci ildə Birləşmiş Krallığın dekarbonizasiya strategiyasına cavabdeh olan Tim Lord bildirib ki, sənaye miqyasında hidrogen istehsalı üçün elektrik enerjisi istehsalını iki dəfə artırmaq lazım olacaq. Bundan başqa, hər bir yanacaqdoldurma məntəqəsini hidrogen tankı ilə təchiz etmək üçün böyük sərmayə tələb olunur ki, bu da real gəlir gətirmək ehtimalı az olan bir addımdır. Məsələn, Toyota Mirai, hidrogen yanacaq hüceyrəli avtomobillərin ən tanınmış modeli olsa da, 2014-cü ildə təqdim edildikdən bəri yalnız 28,000 ədəd satılıb. ABŞ bazarında yalnız Toyota Mirai, Hyundai Nexo və Honda CR-V e-FCEV kimi modellər mövcuddur ki, bu da BEV-lərlə müqayisədə çox azdır.
Beləliklə, Stellantis-in qərarı, hidrogen texnologiyasının avtomobil sənayesində geniş istifadəsinin çətinliyini bir daha vurğulayır. Şirkətlərin və sənayenin diqqətini daha effektiv və geniş yayılmış texnologiyalara yönəltməsi ehtimal olunur.