Süni İntellekt
Google Discover AI Xülasələri ilə Nəşriyyatlara Yeni Təhlükələr Yaradır
27
Süni intellekt
Oxumaq vaxt alır?
Məqalələri dinləyə bilərsizGoogle-un iOS və Android üçün axtarış tətbiqinin əsas xəbər lentində yerləşən Discover bölməsində süni intellektlə (AI) yaradılmış xülasələr təqdim etməyə başlaması nəşriyyatlar arasında narahatlıq yaradıb. Artıq istifadəçilər əsas nəşriyyatların başlıqlarını deyil, bir neçə mənbənin loqosunu və bu mənbələrə istinad edərək AI tərəfindən yaradılmış xülasəni görəcəklər. Bu xülasələr, "AI tərəfindən yaradılıb və səhvlər edə bilər" xəbərdarlığı ilə təqdim olunur.
Bu xüsusiyyət hələlik Google tətbiqindəki bütün xəbərlərə tətbiq edilmir. Lakin TechCrunch-un apardığı testlərdə həm iOS, həm də Android platformalarında bu xülasələri ABŞ daxilində görmək mümkün olub. Google-un sözçüsü bu funksiyanın test mərhələsində olmadığını, əksinə ABŞ-da istifadəyə verildiyini təsdiqləyib. Bu funksiya əsasən idman və əyləncə kimi trend mövzulara yönəlib və istifadəçilərin hansı səhifələrə keçmək istədiklərinə daha asan qərar vermələrinə kömək edəcək.
Xülasələrdən əlavə, Google Discover-də xəbərlərin təqdim olunma üsullarını dəyişdirməyə çalışır. Məsələn, bəzi xəbərlərin başlıqları altında maddələr şəklində xülasələr təqdim olunur və ya oxşar xəbərlərlə qruplaşdırılır. Məsələn, ABŞ-ın keçmiş prezidenti Donald Trampın Ukrayna ilə bağlı razılaşması haqqında bir xəbər, Trampın digər hərəkətləri ilə bağlı xəbərlərə keçidlər təqdim edib. Digər tərəfdən, "The Washington Post" qəzetində ICE haqqında bir hekayə, həmin xəbərin məzmununu xülasə edən maddələrlə tamamlanıb.
Bu yeniliklər nəşriyyatların öz saytlarında AI-dən istifadəsini artırdığı bir dövrdə baş verir. "The Wall Street Journal", "Yahoo", "Bloomberg", "USA Today" və digər nəşriyyatlar artıq AI-dən istifadə edirlər. Hətta "Particle" kimi startaplar xəbərləri xülasə edən və istifadəçilərə mövzunu daha yaxşı başa düşməyə imkan verən AI platformaları yaradıblar.
Bununla belə, nəşriyyatlar arasında AI-nin veb-saytlara olan trafikə və yönləndirmələrə təsiri ilə bağlı ciddi narahatlıqlar var. Google-un AI Overviews və AI Mode kimi funksiyaları istifadəçilərə birbaşa axtarış nəticələrində cavablar təqdim edir, beləliklə, istifadəçilər veb-saytlara keçid etmədən məlumat əldə edə bilirlər. Bu tendensiya ChatGPT və Perplexity kimi digər AI tətbiqlərində də müşahidə olunur.
Google, nəşriyyatları bu tendensiyadan qorumaq üçün "Offerwall" adlı yeni bir xüsusiyyət təqdim edib. Bu xüsusiyyət nəşriyyatlara reklamdan asılı olmayan gəlir mənbələri yaratmağa imkan verir. Məsələn, istifadəçilər məqalələrə keçmək üçün mikromaksimumlar ödəyə, sorğuları doldura, bülletenlərə abunə ola və ya reklamları izləyə bilərlər. Lakin bir çox nəşriyyat üçün bu alətlər artıq gecikmiş görünür, çünki trafik kəskin şəkildə azalıb.
"The Economist" jurnalının məlumatına görə, dünya üzrə axtarış trafiki 2025-ci ilin iyun ayına qədər illik 15% azalıb. "Similarweb" şirkətinin məlumatına əsasən, 2024-cü ilin may ayında AI Overviews istifadəyə veriləndən bəri axtarış nəticələrində veb-saytlara keçid etməyən istifadəçilərin sayı 56%-dən 69%-ə qədər artıb. Ümumilikdə, üzvi trafik 2024-cü ilin ortalarında 2,3 milyard ziyarətdən 2025-ci ilin mayında 1,7 milyarddan az səviyyəyə düşüb.
Google Search-dən gələn trafik azalmasına baxmayaraq, Google Discover indiyə qədər kliklər üçün bir mənbə olaraq qalırdı. Lakin AI xülasələri Google tətbiqində daha geniş yayıldıqca, bu vəziyyət dəyişə bilər.