Texnoloji İnkişaf
Humanoid Robotların Dizaynında Ciddi Qüsurlar Mövcuddur – Həlli Vacibdir
27
Süni intellekt
Oxumaq vaxt alır?
Məqalələri dinləyə bilərsizBoston Dynamics-in Atlas robotunun təlim hərəkətlərinə baxarkən və ya Figure şirkətinin humanoidlərinin paltar yığma bacarığını izləyərkən robot inqilabının artıq baş verdiyini düşünmək mümkündür. Lakin, bu sahənin aparıcı oyunçuları daha dərin bir problemin olduğunu bilirlər. Sony-nin robot texnologiyaları bölməsi son araşdırma çağırışında bu problemi vurğulayıb. Şirkət qeyd edib ki, bu günkü humanoid və heyvanları təqlid edən robotların "məhdud sayda oynağı" var. Bu, onların hərəkətlərini imitasiya etdikləri subyektlərin hərəkətlərindən fərqləndirir və onların dəyərini əhəmiyyətli dərəcədə azaldır.
Sony, daha dinamik hərəkət yaratmaq üçün "elastik struktur mexanizmləri" – başqa sözlə, daha ağıllı fiziki bədənlər tələb edir. Hazırda humanoid robotlar əsasən mərkəzi idarəetmə sisteminə malik proqram təminatı ətrafında dizayn edilir. Bu "beyin-mərkəzli" yanaşma fiziki olaraq qeyri-təbii maşınların yaranmasına səbəb olur. İnsan idmançısı çevik və effektiv hərəkət edir, çünki onun bədəni elastik oynaqlar, çevik onurğa sütunları və yay kimi tendonlardan ibarət bir harmoniya ilə işləyir. Humanoid robot isə məhdud hərəkət imkanına malik oynaqlarla birləşdirilmiş sərt metal və motorlardan ibarətdir.
Robotlar bədənlərinin ağırlığı və inertiyasına qarşı mübarizə aparmaq üçün hər saniyə milyonlarla kiçik, enerji tələb edən düzəlişlər etməlidirlər ki, yıxılmasınlar. Nəticədə, ən inkişaf etmiş humanoidlər belə, yalnız bir neçə saat işləyə bilirlər, sonra isə batareyaları tükənir. Məsələn, Tesla-nın Optimus robotu sadəcə bir yürüş üçün saniyədə təxminən 500 vat enerji sərf edir. İnsan isə daha çətin bir sürətli yürüşü saniyədə təxminən 310 vat enerji sərf edərək yerinə yetirir. Bu, robotun daha sadə bir tapşırığı yerinə yetirmək üçün demək olar ki, 45 faiz daha çox enerji sərf etdiyini göstərir və bu ciddi bir səmərəsizlikdir.
Bu yanaşma robot sənayesinin əsas problemlərindən biridir. Hazırkı "beyin-mərkəzli" yanaşma robotların ağırlığını artırır və enerji istehlakını artırır, problemi daha da dərinləşdirir. Tesla-nın Optimus robotu, məsələn, t-shirt qatlamağı bacarır. Lakin bu nümayiş onun fiziki zəifliyini ortaya qoyur. İnsan toxunuş hissi ilə parçanı hiss edərək hərəkətlərini idarə edə bilər. Optimus isə sərt, sensor-kasıb əlləri ilə hər bir kiçik hərəkəti planlamaq üçün güclü görmə və süni intellektdən asılıdır.
Boston Dynamics-in yeni tam elektrikli Atlas robotu daha təsir edici hərəkət imkanlarına malikdir. Lakin, onun viral akrobatik videoları robotun edə bilmədiklərini göstərmir. Məsələn, Atlas robotu nəmli bir daş üzərində əminliklə yeriyə bilməzdi, çünki ayaqları səthə uyğunlaşmaq üçün hiss edə bilmir. Bu robotlar illərdir inkişaf etdirilməsinə baxmayaraq, əsasən araşdırma platformaları olaraq qalır və kommersiya məhsulları kimi geniş istifadəyə verilmir.
Bu problemlərin həlli mexaniki intellekt (MI) sahəsində araşdırmalarla mümkündür. MI, maşınların fiziki strukturunu passiv avtomatik adaptasiyaya nail olmaq üçün dizayn etməyi hədəfləyir. Beləliklə, robotun bədəni mühitə uyğunlaşa bilər, əlavə sensorlar, prosessorlar və enerji tələb etmədən. Bu yanaşma, humanoid robotların fiziki zəifliklərini aradan qaldıraraq, süni intellektin daha yüksək səviyyəli strategiyalara və dünyayla mənalı şəkildə qarşılıqlı əlaqəyə yönəlməsinə imkan verir.
Bu problemlərin həlli üçün araşdırmalar davam edir. Məsələn, çita tendonlarını təqlid edən yaylı ayaqlara malik robotlar daha yüksək səmərəliliklə qaça bilər. London South Bank Universitetinin bir araşdırma qrupu hibrid oynaqlar üzərində işləyir. Bu oynaqlar sərt birləşmələrin dəqiqliyi ilə elastik birləşmələrin adaptiv xüsusiyyətlərini birləşdirir. Bu, humanoid robotlar üçün insanın çiyin və ya diz kimi hərəkət edən birləşmələr yaratmaq deməkdir.
Robot texnologiyasının gələcəyi hardware və software arasındakı mübarizədə deyil, onların sintezindədir. MI yanaşmasını qəbul edərək, laboratoriyadan çıxaraq dünyamızda əminliklə işləyə bilən yeni nəsil maşınlar yarada bilərik.