Texnoloji İnkişaf

Texnologiya virtual reallığın əyləncə dünyasını dəyişdirəcəyinə söz verdi. Bu an nəhayət yaxınlaşır?

2
Link kopyalandı

2

14.07.2025, 15:15

Süni İntellekt

Oxumaq vaxt alır?

Məqalələri dinləyə bilərsiz

Virtual reallıq əyləncə dünyasını tamamilə dəyişdirəcəkdi. Ən azı, bu, təxminən on il əvvəl Oculus Rift-in təqdimatı ilə bağlı olan gözlənti idi. Oculus Rift, VR-ı geniş kütləyə yayacağı düşünülən ilk virtual reallıq başlığı idi. 2025-ci ildə sənaye hələ də bu vədə tam əməl edə bilməyib. Bununla belə, texnologiya və əyləncə nəhəngləri bu anın artıq çox da uzaqda olmadığına inanırlar. Buna dair sübutlar mövcuddur. Wall Street Journal ötən ay xəbər verib ki, Meta Disney, A24 və digər əyləncə şirkətləri ilə Quest VR başlıqları üçün immersiv məzmun hazırlamaq məqsədilə danışıqlar aparır. Apple isə iyun ayında Vision Pro başlığına yeniləmə təqdim edib, bu da istifadəçilərə məzmunu digər başlıqlarla paylaşmağa imkan verir – 3D formatında filmlərə birlikdə baxmaq üçün ideal bir funksiya. Bundan əlavə, Apple bu ilin əvvəlində Vision Pro üçün immersiv Metallica konserti təqdim edib və iyul ayında başlığın performansını artıracaq ilk yeniləməsini hazırladığını elan edib. Bütün bunlar bir araya gəldikdə, texnologiya və media nəhənglərinin istehlakçıların konsertlərə, filmlərə və idman tədbirlərinə ənənəvi ekranlardan kənarda baxmaq üçün yüzlərlə, hətta minlərlə dollar ödəməyə hazır olacağına hələ də ümid bəslədiyini göstərir. Toyuq-yumurta paradoksu Oculus-un Rift başlığını təqdim etdiyi 10 ildən çox müddət ərzində başlıq istehsalçıları daha yüngül, daha güclü cihazlar istehsal ediblər. Bu arada, şirkətlər hekayə anlatmaq üçün başqa bir mühit ideyasına nəhayət alışmağa başlayırlar. Texnologiya şirkətləri geniş istifadəçi kütləsinə yönəlmiş VR layihələrini sınamaq tarixçəsinə malikdir. İyun ayında Meta Stanley Kubok oyunlarına canlı virtual rinkside biletləri təklif edib, bu da əvvəlki NBA və WNBA təqdimatlarını xatırladır. Başlıq sahibləri illərdir virtual konsertlərdə iştirak ediblər, o cümlədən Apple-ın immersiv Alicia Keys sessiyası və Meta-nın Blackpink şousu. Disney hətta 2024-cü ildə Apple-ın Vision Pro üçün Disney+ tətbiqini təqdim edib. Lakin bunlar marağı ölçmək üçün pilot layihələr olub, uzunmüddətli investisiyalar deyil. Tarixən, başlıqlar toyuq-yumurta paradoksunda ilişib qalıb: əyləncə məzmununu cəlb etmək üçün kütləvi istifadə lazımdır; lakin bu miqyasa çatmaq üçün başlıqlar premium məzmun tələb edir. Texnologiya həmçinin kütləvi cazibə qazanmaq üçün kifayət qədər rahat, güclü və populyar olmalıdır. Meta-nın VR bölməsi Reality Labs-ın əyləncə məzmunu direktoru Sara Malkinin fikrincə, bu dövr artıq qırılır. "Məncə, 'o an' qarışıq reallıqda müntəzəm olaraq inteqrasiya olunmuş həyatınızın bir hissəsi olan təcrübələrdə iştirak etdiyiniz andır," Malkin CNN-ə bildirib. "Mənim üçün bu artıq baş verir." IDC, qlobal bazar kəşfiyyatı və məlumat şirkətinin məlumatlarına görə, artırılmış reallıq (AR) və VR başlıqlarının qlobal daşınmaları 2024-cü ildə təxminən 10% artaraq 7,5 milyon, ABŞ-da isə 30,8% artaraq 3,4 milyon olub. IDC gecikmiş məhsul buraxılışlarına görə bu il daşınmaların bütün dünyada azalacağını proqnozlaşdırsa da, 2026-cı ildə dünya üzrə daşınmaların 98,5% artaraq 11,3 milyona çatacağını gözləyir. Bununla belə, nəticələr həmişə gözləntilərə uyğun olmayıb. Mark Zukerberqin Metaversi Meta-ya üç il ərzində 46 milyard dollara başa gəlib. Şirkətin VR bölməsi Reality Labs 4,2 milyard dollar əməliyyat itkisi və 412 milyon dollar satış açıqlayıb, bu da əvvəlki rüblə müqayisədə azalıb. Lakin texnologiya nəhəngləri texnologiyanı sınamağa davam edirlər. Bloomberg-in məlumatına görə, Meta AI eynək layihəsini gücləndirmək üçün eynək istehsalçısı EssilorLuxottica SA-ya 3,5 milyard dollar investisiya edib. (Meta-nın sözçüsü hesabatla bağlı şərh verməkdən imtina edib.) Snap yaxınlarda gələn il yeni artırılmış reallıq eynəklərini təqdim etməyi planlaşdırdığını bildirib və Google yeni Android XR proqramında çalışan gələcək başlıqlar və eynəklər üzərində Xreal və Samsung kimi tərəfdaşlarla işləməyə davam edir. Samsung belə bir cihazı yaxınlaşan Project Moohan başlığı ilə təqdim edəcək ilk şirkətlərdən biri olacaq. Məzmunun paradoksal dəyişimi James Cameron və Sabrina Carpenter kimi tanınmış şəxslər artıq VR dünyasını araşdırmağa başlasalar da, immersiv hekayə anlatımı hələ də geniş populyarlıq qazanmaq üçün çox vacib olan o nöqtəyə çatmayıb. Yavaş böyümə studiyaların yanlış fərziyyələrinə də bağlıdır. "Disney+ və ya Netflix və ya Amazon-da təqdim etdiyiniz düz versiyanı sadəcə götürüb VR-a atmaq olmaz," Skydance Media, Niantic, CAA və Xbox ilə işləyən sənaye məsləhətçisi və müşaviri Jenna Seiden CNN-ə bildirib. "Nativ şəkildə qurmalısınız ki, auditoriya platformaya görə fərqli təcrübə yaşasın." Virtual və qarışıq reallıq üçün media yaratmaq 2D ekranlar üçün məzmun inkişaf etdirməkdən fərqli görünə bilər. Lakin Seiden deyir ki, uğur qazanmağın sirri media şirkətlərinin artıq tanış olduğu bir taktika ilə bağlıdır: eksklüzivlik. "HBO (Max)-ın yaradılmasına baxırsınız, Apple TV+-ın yaradılmasına baxırsınız, onlar öz auditoriyalarını eksklüziv məzmun əsasında böyütdülər, buna görə də onlara getdiniz," Seiden deyir. "Düşünürəm ki, bu model əyləncə şirkətləri üçün çox tanışdır və onlar öz idarə heyətlərinə 'Baxın, platformalar eksklüziv məzmunla böyüyür' deyə bilərlər." Bu, canlı virtual idman tədbirlərini auditoriyalar üçün genişləndirilmiş reallıq (XR) maneələrini aşmaq üçün asan bir yol halına gətirir. Felix & Paul-un həmtəsisçisi Paul Raphaël deyir ki, idman 180 dərəcə kameralar istifadə edərək immersiv platformalar üçün asanlıqla uyğunlaşdırıla bilər. "Artıq olduqca çox tədbir və idman yayımı mövcuddur, istər canlı, istərsə də asinxron," Raphaël deyir. "Auditoriya böyüdükcə, məzmun yaratmaq və ya məzmunu yaymaq üçün çox sadə bir yol yaranır." Hollywood üçün yeni perspektivlər Bu günün parçalanan media mühiti – streaming, kabel paketinin dağılması və Covid sonrası kinoteatr gəlirlərinin azalması ilə sarsılmış bir mühit – yeni bir mühit əyləncə idarə heyətləri üçün yeni gəlir mənbəyi axtarışı zamanı vacib bir satış nöqtəsi ola bilər. CryptTV-nin həmtəsisçisi Jack Davis deyir ki, başlıqlar premium məzmun üçün çox vacib bir boru kəməri təmin edə bilər. "Televiziya və kinoda nəhəng struktur dəyişiklikləri baş verdikcə, sənaye bu şeyləri ümumilikdə əvəzləmək məcburiyyətində qalacaq," Davis deyir. "Bu, premium əyləncə formatlarının istifadəçi bazası üçün mənalı olduğu yeganə formatlardan biri ola bilər." Büdcə və məzmun maneələri Son on ildə VR-a investisiya özünüidarə edən avtomobillər və süni intellekt kimi daha təcili innovasiyalarla əvəz olunub. XR investisiyalarına bunun birbaşa təsirini müəyyən etmək çətin olsa da, Crunchbase-in məlumatlarına görə, AI və özünüidarə edən avtomobillər üçün maliyyə dəstəyi mütəmadi olaraq artıb, 2019-cu ildə 39,96 milyard dollardan 2025-ci ildə 105,36 milyard dollara yüksəlib. Bu arada, XR maliyyələşdirilməsi daha qeyri-sabit davranış nümayiş etdirib – 2021-ci ildə 4,087 milyard dollara çatıb, lakin 2025-ci ildə 347,69 milyon dollara qədər azalıb. VR üzrə qlobal müqavilələrin sayı da son illərdə azalıb. PitchBook, özəl kapital və VC müqavilələrini araşdıran şirkət, son on ildə VR üzrə VC müqavilələri üçün 2019-cu ilin ən böyük il olduğunu qeyd edir. Dünya üzrə müqavilələrdə 6,43 milyard dollar qeydə alınıb. Bu, həmin il AI-yə yönəlmiş vençur kapitalistlərdən gələn 57,084 milyard dollardan xeyli kiçik idi. 2025-ci ildə VR üzrə VC müqavilələri dünya üzrə yalnız 3,61 milyard dollara düşüb, AI üzrə VC müqavilələri isə 130,89 milyard dollara yüksəlib. Lakin Nepveu deyir ki, bu dəyişir. "İndi AI daha yaxşı başa düşüldükdə, onun nəyə yararlı olduğunu, nəyə qadir olmadığını bilirsiniz, büdcələr indi XR-a geri qayıdır," Nepveu iddia edir. Nəticə Texnologiya nəhəngləri qarışıq reallıq başlıqlarının inkişafına yatırım edərkən, qarşılarında yalnız əyləncə məzmunundan daha geniş bir çətinlik dayanır. Onlar istehlakçılara cihazların həm ödəməyə, həm də istifadəyə dəyər olduğuna inandırmalıdırlar. Bu, qismən Apple-ın Vision Pro-nu məkan hesablama aləti kimi vurğulamasının səbəbidir, iş və məhsuldarlığa diqqət yetirərək yalnız 2D və 3D əyləncə imkanlarından kənara çıxır. Lakin bir onillik sonra belə, ekspertlər VR-ın tam miqyaslı populyarlıq qazanacağı dəqiq vaxtı müəyyən edə bilmirlər. Nepveu bunun hər an baş verə biləcəyini deyir. Raphaël bunu bir-iki il içində gözləyir. Davis üç-yeddi il təklif edir. Seiden beş-on il deyir. Raphaël, bununla belə, deyir ki, 2D məzmun tezliklə pre-Technicolor əyləncə qədər köhnəlmiş görünə bilər. "Məzmun, bu gün istehlak edildiyi kimi, çox güman ki, biz qara-ağ filmlər haqqında düşündüyümüz kimi bir şey olacaq, burada bir film immersiv deyilsə, dəyərini itirmir, lakin başqa bir dövrün bir şeyinə çevrilir," Raphaël deyir.

2
Link kopyalandı

Bir istifadəçi, ChatGPT-ni kalkulyatorda işə salmağı bacarıb! (VİDEO)

0:00 / 0:00